Politique de remboursement

Retourbeleid

Onder klanten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij Synx Store Volgens het Europees recht heeft u 14 dagen recht op het herroepingsrecht. De dagen worden geteld vanaf de dag dat u, of een aangewezen derde, het item fysiek in het bezit krijgt. Als u een item terug wilt sturen, vragen we u vriendelijk contact op te nemen met de klantenservice.

Na het aanmelden van het retour dient u binnen 14 dagen het artikel terug te sturen.

Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour binnen 5 werkdagen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. 

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval worden voor deze terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Retouren worden binnen 5 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw betalingsbron. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. 

Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

Waardevermindering 
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Synx Store gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

Termijn: 14 dagen bedenktijd 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track & trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Synx Store zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.

Heeft u betaald via creditcard of paypal , dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.